Cu toate acestea, supermarketurile au câteva elemente care ne influențează atunci când mergem la cumpărături și poate că nu v-ați dat seama. Poate că atunci când v-ați plimbat pe culoarele supermarketurilor v-ați întrebat de ce nu există ferestre.

Motivul pentru care supermarketurile nu au ferestre 

Companiile nu lasă nicio decizie la voia întâmplării și fiecare alegere are în spate un studiu. Experții în marketing studiază obiceiurile noastre de consum și folosesc aceste date pentru a ne încuraja să facem cumpărături și să petrecem mai mult timp în magazine, în special în supermarketuri.

 În spatele acestor strategii se află una foarte clară: supermarketurile, magazinele de electrocasnice sau bazarurile nu au, în general, vitrine și, evident, acest lucru nu este întâmplător. Este o "alegere psihologică" care îl motivează pe client să rămână mai mult timp în interiorul supermarketului sau magazinului respectiv.

Supermarketurile sunt unități în care clienții trebuie să își cheltuiască banii și, din acest motiv, managerii și echipele de marketing trebuie să lucreze pentru a crește cheltuielile. Acesta este motivul pentru care nu există vitrine în supermarketuri. Dar aceasta nu este singura strategie. V-ați întrebat vreodată de ce supermarketurile au podele cu gresie? 

Ei bine, motivul vă va surprinde. Este pentru că, în cazul podelei cu gresie, căruciorul de cumpărături este mai zgomotos, iar clientul încetinește pentru a încerca să nu facă atât de mult zgomot, astfel încât are mai mult timp să se uite la alte produse și, eventual, să le cumpere. 

Să revenim însă la întrebarea inițială: de ce nu există ferestre în supermarketuri? Răspunsul este destul de surprinzător, deoarece motivul nu este altul decât faptul că în interiorul acestui loc se încearcă să se dea o "senzație de suspendare a timpului", în care cumpărătorii nu ar trebui să fie supuși unor "stimuli externi" care i-ar putea determina să se grăbească să își facă cumpărăturile; de exemplu, dacă ar exista o fereastră care să indice faptul că afară începe să se întunece, clientul ar fi înclinat să accelereze cumpărăturile, poate pentru că și-ar da seama că pierde prea mult timp în interiorul magazinului.