Timp de cateva sute de ani oamenii si-au tratat racelile cu plante si alimente, nu cu pilule vandute la farmacie. Pana la medicina actuala, cea traditionala dicta leacuri pentru bolile de sezon.

Putem sa ne reintoarcem la cateva dintre ele, care si-au dovedit eficienta in timp si contin vitamine, proteine, antioxidanti si probiotice necesare organismului ca sa lupte cu boala. Asa ca data viitoare cand te simti primele semne de raceala, da o fuga pana la piata sau la supermarket Stii deja ca usturoiul, ghimbirul, mierea sau supa de pui te ajuta sa te simti mai bine atunci cand esti racit, dar iata ce altceva ar trebui sa contina trusa ta “alimentara” de prim ajutor.

1. Iaurt
Iaurtul, kefirul si alte lactate din aceasta categorie contin probiotice, adica bacterii bune necesare in functionarea corecta a sistemului digestiv. Beneficiile probioticelor nu se opresc, insa, aici. Un studiu recent a descoperit ca probioticele ajuta si in reducerea riscului infectiilor tractului respirator.

2. Verdeturi si legume verzi
Cu cat au frunzele mai inchise la culoare, cu atat mai bine pentru ca au mai multe vitamine si minerale. In aceasta categorie includem spanacul, salata verde, varza Kale, varza si broccoli. Contin vitaminele A, C si K, dar si antioxidanti care ajuta sistemul imunitar.

3. Morcovi
Contin betacaroten care este transformat de organismul nostru in Vitamina A. Aceasta este esentiala atunci cand lupti cu raceala  pentru ca mentine puternic sistemul imunitar  si impiedica iritarea mucoasei cailor respiratorii.

4. Peste gras
Poti sa il consumi cu incredere pentru ca acizii grasi Omega 3 pe care ii contin aceste tipuri de peste sunt importante in reducerea inflamatiilor. Astfel, sistemul imunitar va functiona corect si te va ajuta sa treci mai usor si mai repede peste o raceala. Alege ton, somon sau macrou care sunt sortimente de peste bogate in grasimi bune.

5. Fenicul (bulbul si semintele)
Este un expectorant natural si are proprietati antibacteriene, ceea ce te va ajuta in decongestionarea cailor respiratorii si ameliorarea simptomelor tusei. Feniculul  poate fi consumat crud, in salate, sau copt, alaturi de alte legume, iar semintele pot fi transformate in ceai.