Circa 30 de restaurante din Ebisu, situat in apropierea cartierului comercial Shibuya, au participat saptamana trecuta la un festival de gastronomie in cadrul caruia turistii au fost invitati sa incerce carnea alba sau rosie, cu gust de muschi de vaca. 

Arhipelagul a devenit o destinatie turistica populara datorita scaderii cursului yenului si in perspective Jocurilor Olimpice din 2020. Un numar record de 13,4 milioane de straini au vizitat tara in 2014, fata de 10,4 milioane in 2013. 

Consumul de carne de balena are o lunga traditie in Japonia, tara in care acest cetaceu este pescuit de secole si unde industria baleniera a luat avant dupa al Doilea Razboi Mondial, pentru a hrani populatia infometata. 

Japonia considera ca populatia de balene, in special balena Minke, este suficient de mare pentru a permite pescuitul sustinut si contesta organizatiile de aparare a animalelor care se opun capturarii acestor cetacee.

Organizatorii celei de-a treia editii a acestui festival au explicat ca numele de Ebisu este strans legat de pescuit. Ebisu este zeul pescuitului si una dintre cele sapte divinitati ale norocului. Numele face referire si la balena ca zeitate. 

Numerosi straini prezenti la festivalul de la Ebisu s-au aratat receptivi la ideea de a consuma carne de balena. "Nu ma socheaza sa gust diferite lucruri", a marturisit o turista franceza, Agathe Lavielle. 

In general insa, putini dintre ei s-au lasat convinsi. "Poate doar daca as muri de foame si nu as avea altceva ce sa mananc", a declarat Betty Lidington, o turista din Canada. Altii se simt ofensati de intentia fatisa a autoritatilor de a-i seduce pe turisti cu aceasta propunere. 

"Stiind ca ma numar printre tintele lor, nu imi doresc sa ma duc in Ebisu", a marturisit Eric Johnnson, originar din Seattle (SUA). "Chiar si daca mi se spune ca are un gust fantastic, tot nu as vrea sa incerc..."

Sursa: Agerpres.ro