Ocolim de multe ori cartofii pentru ca sunt considerati un aliment fara prea multe resurse pentru organism. Totusi, un singur cartof de marime medie asigura mai mult de jumatate din doza zilnica recomandata de Vitamina C. Ar putea fi si mai multa dar, din pacate, o mare parte din vitamina C se pierde prin procesul de gatire.

Oricum ar fi ei, in Romania se consuma in cantitati foarte mari - ne aflam pe locul 4 in Europa. Ca sa evitam sa-i mancam prajiti in ulei, avem cateva propuneri mai sanatoase.

Salata de avocado cu cartofi

Alege cateva fructe de avocado proaspete si coapte si vei face un regal dintr-o banala salata de cartofi. Avocado contine o mare cantitate de grasimi, dar din fericire vorbim de grasimi bune, care sustin sistemul inflamator si ne feresc de boli. Reteta completa aici.


Langa orice friptura buna trebuie sa stea o garnitura pe masura. De multe ori ti-ai propus, probabil, sa uiti de cartofii natur sau de banalele legume sotate si pana acum nu ai reusit. Iti propunem o reteta care va innobila felul principal si din care toata lumea va mai cere inca o portie. Reteta completa aici.
 
 


Baza placintei este o crusta aurie si crocanta de cartofi, iar umplutura cu branza Cheddar si conopida te va trimite cu gandul la bucataria britanica. Reteta completa aici.
 
 


O sunca condimentata cu piper, fenicul, ardei iute si ustuori, uscata pentru cateva luni in bataia vantului. Asa este pancetta, acel ingredinet care schimba cu totul o salata de cartofi banala. Nu o inlocui cu alt tip de sunca sau bacon. Rezultatul nu va fi acelasi. Reteta completa aici.

 

 
Cartofii plus conopida egal o supa crema delicioasa. Daca ti-ai propus ca vei renunta la sandvisurile de la masa de pranz sau la cartofii prajiti, o supa calda este cea mai buna varianta. Adauga cateva crutoane si nu vei mai avea nevoie de felul doi. Reteta completa aici.